Muffiny z musem jabłkowym

28 Gru

Ostatnio moje komentarze do przepisów są mocno lakoniczne, ale wraz z nadchodzącą końcówką roku wygodniej mi się działa niż myśli. Poza tym przyszedł ten moment, w którym potrzebuję wrzucić na ruszt jakiś inspirujący materiał do rozważań.

Parę miesięcy temu skończyłam oglądać serial Mad Men, niedawno emitowany był ostatni odcinek siódmego sezonu Dextera. Obejrzałam już cały box Czasu honoru. Kiedy wieczorne odcinki ulubionego serialu przestały być wymówką przed czytaniem i oglądaniem filmów, sięgnęłam po Lubiewo i Drwala. Lektura Witkowskiego stanowiła przedłużenie przyjemności o rozrywkowej proweniencji, choć elementy haute culture pojawiały się tam z regularną czestotliwością. Potem przyszedł czas na Pożegnania Dygata, przyjemne i grające na emocjach zarazem.

Zauważyłam jedak, że od tych wszystkich przyjemności w życiu gnuśnieję, postanowiłam więc zabrać się za jedną z tych książek nakupowanych przez wszystkie lata studiów, a spośród których mniej więcej połowa pozostała nie tknięta. Padło na Homo Sacer Agambena, pierwszy raz wydany w 1995 roku : ) Świadoma opóźnienia z jakim biorę się za tę syntezę i jednocześnie kontynuację analitycznych dokonań Foucaulta i Arendt na polu biopolityki, której podjął się Agamben, nie zapominam o przyjemności, tak starannie i czule wyuczonej. Czego sobie i Państwu życzę ; )

Składniki:

  • – 2 szklanki mąki
  • – 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • – 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • – 0,5 szklanki cukru
  • – 0,5 szklanki oleju
  • – 0,5 szklanki jogurtu naturalnego
  • – szklanka musu jabłkowego
  • – 40 g płatków migdałowych
  • – 1 łyżeczka aromatu waniliowego naturalnego
  • cynamon, gałka muszkatałowa, imbir (wg uznania)

Połącz suche składniki – pamiętaj, żeby dobrze wymieszać proszek do pieczenia i sodę z mąką. W osobnej misce połącz mokre składniki, następnie dodaj mus jabłkowy, aromat waniliowy, przyprawy i płatki migdałowe. Wlej płynną masę do mąki i wymieszaj, nie starając się przy tym nadmiernie (byle nie było białych mącznych śladów). Przełóż ciasto do foremek, możesz posypać babeczki odrobiną brązowego cukru.

Piecz w 200 C przez około 20 minut.

Odpowiedzi: 4 to “Muffiny z musem jabłkowym”

  1. Ania Maj 7, 2013 @ 6:46 pm #

    hmmm… długo szukałam takiego przepisu. Dobrze, że go znalazłam bo ten zapach co się wydostaje z piekarnika…

    • cooking cure Maj 7, 2013 @ 6:55 pm #

      Cieszę się :) Przesłanki do wymyślenia tego przepisu były dość pragmatyczne: miałam do spożytkowania spore ilości gotowanych jabłek – produkt uboczny eksperymentów nad uzyskiwaniem pektyny ;)

      • Ania Maj 7, 2013 @ 8:03 pm #

        No właśnie… Jakoś do szarlotki mi nie pasowały bo były za bardzo rozgotowane – moja babcia – i szukałam przepisu, żeby z nich skorzystać. Użyłam mąki 750 orkiszowej.
        Pyszne są :)

      • cooking cure Maj 8, 2013 @ 8:17 pm #

        mmm, fajny pomysł z mąką orkiszową :)

Skomentuj

cooking cure

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Kuchnia nad Atlantykiem (już od 10 lat)

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kuchniabazylii.pl

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Parweniusz

O kulturze. I w ogóle.

BLOKI TO MY

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Powojenny Modernizm » Magazyn

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Relish it

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Teatr Krzesiwo

Teatr autorski Ryszarda Polaszka

radcaminister

Jak działa MSZ

SCANDYBARS

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

TUnitka TUkafka sklep z tkaninami

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

David Lebovitz

Paris based chef baking and writing cookbooks

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

La Cuisine de Bernard

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Przepisy, Potrawy, Diety, Gotowanie | Sprawdz Przepisy na Dania, Zupy, Sałatki, Kurczak, Ciasto na pierwszym społecznościowym portalu o przepisach i gotowaniu.

Ruth Landesa

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

stars inspirations

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

