Pesto z bazylii

20 Maj

IMG_3745

Składniki:

  • duża doniczka bazylii
  • 50 g parmezanu
  • 50 g orzeszków pinii
  • 80 ml oliwy
  • 1 mały ząbek czosku
  • 1/4 łyżeczka soli

IMG_3719

Parę słów odnośnie składników:

Moim zdaniem w pesto najważniejszy jest ser. Kiedyś zrobiłam pesto z prawdziwego parmezanu (dostałam 1 kg z Włoch) i mimo że zamiast pinii dodałam orzechy włoskie, było to najlepsze pesto jakie zrobiłam i jadłam. Tym razem użyłam Grana Padano z Lidla i chociaż snobem nie jestem, różnica była wyczuwalna.

Wbrew zdjęciu, najlepiej użyć oliwy bez żadnych dodatków. Ewentualnie można dodać parę kropel oliwy aromatyzowanej chilli i czosnkiem, wtedy jednak lepiej zrezygnować z dodawania ząbka czosnku.

IMG_3730

IMG_3733

Wykonanie:

1. Jeśli tylko przyjdzie Ci do głowy robić pesto i stwierdzisz, że masz w domu wszystkie składniki, zanim podejmiesz jakąkolwiek dalszą refleksję i działanie, umyj liście bazylii, zostaw w sicie do obeschnięcia, a następnie osusz za pomocą papierowych ręczników.

IMG_3740

2. Przeciśnij czosnek przez praskę lub bardzo drobno posiekaj i utrzyj w moździerzu z solą. Ja jeszcze moździerza sobie nie wybrałam, więc do ucierania użyłam łyżki.

3. Posiekaj liście bazylii, a następnie utrzyj z czosnkiem i solą w moździerzu lub zmiksuj w blenderze.

4. Dodaj starty parmezan, orzeszki i zmiksuj. Tym razem zmiksowałam na bardzo gładką masę, wolę jednak gdy pesto jest trochę „niedomiksowane”.

IMG_3748

Podanie:

Pesto można podawać z ugotowanym makaronem lub podpieczoną bagietką. C’est tout – p.

IMG_3750

Skomentuj

cooking cure

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Kuchnia nad Atlantykiem (już od 10 lat)

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kuchniabazylii.pl

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Parweniusz

O kulturze. I w ogóle.

BLOKI TO MY

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Powojenny Modernizm » Magazyn

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Relish it

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Teatr Krzesiwo

Teatr autorski Ryszarda Polaszka

radcaminister

Jak działa MSZ

SCANDYBARS

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

TUnitka TUkafka sklep z tkaninami

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

David Lebovitz

Paris based chef baking and writing cookbooks

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

La Cuisine de Bernard

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

Przepisy, Potrawy, Diety, Gotowanie | Sprawdz Przepisy na Dania, Zupy, Sałatki, Kurczak, Ciasto na pierwszym społecznościowym portalu o przepisach i gotowaniu.

Ruth Landesa

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

stars inspirations

kocham jedzenie jak Grażyna Torbicka kino

